,,Een open cultuur waar het team betrokken wordt bij de beslissingen.,,
Zowel op de hoofdzetel alsook binnen de verschillende vestigingen is er steeds een centraal onthaal waarbij men terecht kan met diverse vragen. Zij volgen ook de administratieve en logistieke zaken op.
Er zijn verschillende administratief ondersteunende functies binnen Armonea, zoals de Head Administration. Zij staan voornamelijk in voor de bewonersadministratie van het woonzorgcentrum alsook het onderhouden van de sociale contacten met ziekenhuizen, dokters etc. Ook het opvolgen van de facturatie behoort tot zijn/haar takenpakket. De Head Administration maakt daarbij deel uit van het lokale managementteam en rapporteert rechtstreeks aan de directeur.
In vele woonzorgcentra zijn zij het eerste aanspreekpunt voor bewoners en bezoekers. Zo vormen zij ook de rechterhand van de directeur voor de opvolging van bepaalde zaken.
Binnen de residenties zijn het de onthaalmedewerkers die verantwoordelijk zijn voor de verwelkoming en opname van nieuwe residenten. Daarnaast zullen zij ook regelmatig notuleren bij vergaderingen. Ook zij onderhouden de contacten met dokters en volgen de bewonersdossiers op.
Op de hoofdzetel in Mechelen hebben we een Office Management team met aan het hoofd de Executive Assistant. Zij is naast assistant van de CEO ook de leidinggevende van de medewerkers receptie en onthaal.
Een onmisbare eigenschap is zeker vriendelijkheid en een luisterend oor kunnen bieden. Vaak zal men jou dan ook vragen om informatie op te zoeken of een persoon door te verbinden naar de juiste dienst. Daarnaast zijn een goede kennis van de office pakketten een must en ben je iemand die probleemoplossend en detailgericht denkt.
Voor een functie als Head Administration is het ook belangrijk om sterke administratieve skills te hebben en bij voorkeur te beschikken over een A1 diploma binnen de zorg.
Onthaalmedewerker aan het woord:
'Ik kan met trots zeggen dat ik blij ben het visitekaartje te zijn van een groeiende onderneming waar de nadruk vooral op mensen ligt. Dit is ook de reden waarom ik initieel voor Armonea heb gekozen. Door mijn voorgaande functie binnen rekrutering en de overgang naar mijn nieuwe functie als receptioniste/ office assistant, kende ik reeds een aantal processen en dit helpt me tot op vandaag om me te richten tot de juiste personen. De functie biedt immers heel wat variatie en het is ook interessant om dagelijks diverse contacten te hebben en mensen te helpen waar mogelijk.'
Aan de hand van verschillende in-house opleidingen leer je op korte tijd werken met nieuwe programma’s en softwarepakketten. Verder wordt er een introductieprogramma uitgestippeld om jou te begeleiden gedurende de eerste weken en maanden van je nieuwe functie. Binnen dit programma krijg je samen met collega’s in eenzelfde functie alle nodige informatie, die jij dan op jouw beurt kan omzetten naar een individuele aanpak. Je krijgt de autonomie om verschillende zaken op te volgen, zoals: facturaties, het beheer van vergaderzalen, het voorzien van lunch, het opvolgen van bestellingen en zoveel meer.