Bij Armonea werken we dagelijks keihard aan onze service. Die moet immers tiptop in orde zijn. In elk aspect ervan, zodat u altijd een uitstekende zorg geniet. Daarom meten we op regelmatige basis de kwaliteit van onze dienstverlening, en schieten we indien nodig meteen in actie.
Bij onze kwaliteitscontroles volgen we minutieus elk aspect van onze organisatie op dat voor u het verschil kan maken: van de maaltijden over de huiselijke sfeer tot uw algemene gemoedstoestand. En op elk punt dat voor verbetering vatbaar is, werken we verder tot het helemaal goed zit. Hoe pakken we dit concreet aan?
0800 93 430
Twee keer per jaar polst de hoofdverpleegkundige tijdens een gesprek met de bewoner of zijn vertegenwoordiger naar de verwachtingen en of daaraan tegemoet gekomen wordt. Daarnaast nemen we jaarlijks bij de bewoners en familie een diepgaande, anonieme tevredenheidsenquête af over zowel de geleverde zorg als de levenskwaliteit. Dat laatste onderwerp bevragen we ook steevast wanneer onze zorgteams een studie uitvoeren in het kader van bijvoorbeeld een kwaliteitsproject.
Vele andere zaken monitoren we dagelijks via de verplichte digitale registraties ervan. Zo houden we nauwlettend in het oog of we de wettelijke kwaliteitsnormen halen voor pakweg het aantal valincidenten of het aantal personeelsleden dat ingeënt is tegen de griep. En dat is maar een greep uit de vele aspecten die we meten, want bij Armonea volgen we veel meer op dan wat de wet voorschrijft.
Om alle resultaten van onze kwaliteitsmetingen juist te kunnen interpreteren, vergelijken we ze met de vastgestelde gemiddelden over al onze woonzorgcentra en serviceflats heen. Alle scores die slechts 80% of minder van deze benchmark bedragen, zijn voor ons werkpunten. Hebben we enkele acties vastgelegd, dan bespreken we die met de bewoners tijdens de gebruikersraad, sturen we waar nodig bij en voeren we onze plannen uit. Dat traject doorlopen we telkens opnieuw, tot we onze vaak zelf opgelegde kwaliteitsnormen wel halen.
Minstens één keer per jaar komt in elke Armonea-vestiging een zelf oplegde inspectie langs, om de continuïteit van de goede zorg te garanderen. Onze inspecteur checkt zowel de wettelijke verplichtingen als onze vele extra kwaliteitspunten. Deze controles vinden onverwacht plaats en zorgen zo voor een intern systeem van continue verbetering.