U bent hier

Residenties

  • Mag mijn huisdier mee?

    Als het gaat over een huisdier van normale afmetingen, dat geen gevaar of overlast vormt voor uw mederesidenten, dan is uw dier in zowat al onze residenties welkom. Uiteraard gelden er in elke residentie bepaalde regels en afspraken. Informeer bij twijfel gerust even vooraf bij de directie.

  • Kan ik mijn appartement zelf inrichten?

    Als resident bemeubelt u uw appartement zelf. U kiest de stijl van uw interieur (vaak is dat het eigen vertrouwde meubilair) dus volledig zelf. Uiteraard geven we u bij het intrekken wel enkele tips qua veiligheid en comfort.

  • Wat houdt de algemene dienstverlening in?

    In een Armonea residentie geniet u van traditionele hoteldiensten: het onderhoud van uw appartement, lakenwas, maaltijden uit de keuken (al dan niet in het restaurant), de bar, hulp bij administratieve formaliteiten, postbedeling, ... Afhankelijk van de residentie worden u verschillende pakketten aangeboden. Voor meer informatie over de precieze dienstverlening kunt u de pagina van de residentie(s) van uw keuze raadplegen via de zoekmotor op deze website. U kan uiteraard elke residentie ook contacteren of bezoeken voor meer informatie.

     

  • Zijn er voldoende ontspanningsmogelijkheden?

    Zeker. Elke residentie organiseert zelf vaste activiteiten (bridgenamiddag, petanque, happy hour, ...) en specifieke gelegenheidsactiviteiten (uitstappen, themamaaltijden, filmavond, een concert, ...).  U kunt ook zelf voorstellen doen: initiatieven van onze residenten zelf worden door de residentie toegejuicht en ondersteund. Uiteraard kiest u zelf aan welke activiteiten u deelneemt. Daarnaast leent de accommodatie zelf zich ook tot ontspanning: al onze residenties beschikken over een aangename tuin en bar, en in sommige residenties kunt u ook terecht in het zwembad, fitness, bibliotheek, filmzaal, ...

  • Wordt er binnen een service-residentie ook zorg en verpleging aangeboden?

    De residenties Berkenhof, Lindenhof en Populierenhof bieden intern zorg en verpleging aan. In de andere residenties is dat niet het geval, maar uiteraard zijn externe zorgverleners altijd welkom, zowel uw eigen vertrouwde zorgverleners als de instanties waar de residentie zelf mee samenwerkt.

  • Zijn de appartementen te huur of te koop?

    Beide, want de service-residenties waar Armonea de dienstverlening verzorgt, zijn eigendom van particulieren in een systeem van co-eigenaarschap, net zoals een normaal appartementsgebouw. Als eigenaar van een appartement kan u ervoor kiezen dit zelf te bewonen, of het te verhuren en al dan niet later te betrekken of te verkopen. Een appartement dat vrijkomt is dus te huur of te koop, afhankelijk van wat de eigenaar wenst.

  • Zijn alle service-residenties gelijkaardig?

    Onze residenties hebben heel wat gemeenschappelijk, maar hebben tegelijk ook een eigen karakter: ligging in het centrum van de stad of in een buitenwijk, de al dan niet aanwezigheid van een zwembad, interne of externe zorg, … het verschilt van residentie tot residentie. We raden u dan ook aan de individuele pagina’s te bekijken (via de zoekmotor) of contact op te nemen met de residentie(s) die u interesseren.

  • Heb ik in een residentie evenveel privacy als thuis?

    Absoluut. Meer nog, in onze residentie bent u thuis. Uw appartement is volledig uitgerust om u 100 procent privacy te garanderen: u beschikt naast uw slaapkamer(s) ook over een eigen badkamer, keuken, WC, en meestal ook over een terras. U loopt binnen en buiten wanneer u wilt, u ontvangt er vrienden en familie, ... En wanneer u zelf het gezelschap van uw mederesidenten wenst op te zoeken, kunt u terecht in de gemeenschappelijke ruimtes of deelnemen aan een activiteit.

  • Heb ik inspraak in de algemene gang van zaken in een service-residentie?

    Heel graag zelfs! We hechten heel veel belang aan de mening van onze residenten: Zo is er een raad van mede-eigenaars (die de stem verenigt van alle residenten die hun eigen appartement bezitten) en een residentenraad (waar alle residenten in alle openheid advies kunnen geven over de werking van de residentie). Daarnaast worden ook individuele opmerkingen of klachten op een gepaste en discrete manier behandeld door de directie.

  • Kan ik beroep blijven doen op mijn eigen huisdokter?

    Natuurlijk, de vertrouwensrelatie met uw huisdokter is zeer belangrijk en u bent dus volkomen vrij bij de keuze daarvoor. Indien u dat zelf wenst, kan de residentie u uiteraard zelf een dokter voorstellen.

  • Zijn er regels waar de residenten zich moeten aan houden?

    In een plek waar mensen harmonieus willen samenleven, is het in het belang van alle residenten om goede afspraken te maken. Daarom tekent elke resident het huisreglement, dat de bescherming van de eigen leefgewoonten en die van anderen regelt.

  • Is een service-residentie duur?

    In vergelijking met de geleverde diensten, de zorgzekerheid, de vele ontspanningsmogelijkheden, de uitstekende accommodatie, … - kortom het hoge niveau van de levenskwaliteit – is de kostprijs absoluut te verantwoorden. De concrete prijzen hangen af van de residentie, de regio, de gewenste dienstverlening, ... Voor meer info daarover kunt u de pagina van de residentie zelf raadplegen of contact opnemen met de lokale directie.